عنوان محصول پروژه بررسي عملكرد ماشين هاي باگي
متن همراه با لينك خريد محصول پروژه بررسي عملكرد ماشين هاي باگي
پايان نامه جهت اخذ درجه كارشناسي
عنوان كامل: طراحي و تحليل ساخت ماشين باگي
دسته: مكانيك
فرمت فايل: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات پروژه: 220
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب اين پروژه اينجا كليك نماييد
______________________________________________________
بخشي از مقدمه:
اگر بخواهيم منصفانه به تاريخچه اتومبيل بنگريم ، تصور من بر اين است بايد همان ارابه هاي چوبي و طراح آنها را هم جزيي از صنعت اتومويل و تاريخچه آن دانست.
اما صنعت اتومبيل سازي با شكل و موتوري صنعتي در ابتدا به صورت اتفاقي و پراكنده به وسيله چند مخترع صورت گرفت. آنها به طور پيوسته روي اتومبيلهاي خويش كار كردند تا امروزه به صورت كنوني درآمده است. اتومبيل وسيله اي است كه در طول دهه هاي طولاني به وسيله افراد مبتكر و مخترم زيادي تكميل گرديده و سخن نابه جايي نيست ، اگر بگوييم ، اختراع آن را نمي توان به كس خاصي نسبت داد.
اتومبيل ابتدايي از نيروي بخار استفاده مي نمود و شباهت زيادي به درشكه داشته است. ولي به مرور گذشت زمان، و آگاهي به قدرت بيشتر سوختهاي ديگر ، توسط طراحان و مهندسان به شكل امروزي در آمد و به حداكثر ايمني و رفاه رسيد، كه تقريبا جزء اصلي زندگي انسان ها گرديده است.
اين صنعت با اختراع موتور احتراقي در سال 1860 ميلادي به وسيله يك بلژيكي به نام اتين لونوار اختراع گرديد و سپس به صورت خيلي سريع تغييرات عمده اي نمود. با پي بردن به نيروي موتور احتراقي روند تكامل اين صنعت تسريع پيدا نمود و در بين سال هاي 1860 تا 1970 ميلادي در اروپا اختراعات مختلفي به وسيله چند تن از مهندسين انجام گرفت.
ابتدا ساخت يك موتور كوچك و نصب آن به روي يك گاري كوچك بود كه توسط زيگفرد ماركوس در سال 1874 ميلادي در شهر وين انجام گرفت. موتور اين وسيله نقليه بخاري يا موتورهاي برونسوز مي گويند. به تدريج موتورهاي برونسوز تبديل به موتورهاي درونسوز گرديد كه مخلوط هوا و گاز در داخل سيلندر به وسيله جرقه محترق مي گردد. نمونه تكميل شده موتور احتراق داخلي كه موتور هاي امروزي شبيه به آن است توسط يك مهندس آلماني به نام نيكلاس اتو با موفقيت ساخته شد و به همين جهت است كه رشته تعميرات اتومبيل هاي بنزيني را اتومكانيك گويند. در اين سيستم عمل تراكم سوخت از احتراق در داخل سيلندر صورت مي گرفت و راندمان بسيار بالايي داشت. دو نفر ديگري كه نامشان در صنعت اتومبيل سازي بسيار معروف است عبارت بودند از گات ليب دايمر و كارل بنز كه در يك زمان به صورت جدا گانه كار مي كردند ولي جهت فعاليتشان يكي بود.
دايملر كه در سال 1834 در آلمان متولد شده بود، ابتدا با اتو كار مي كرد ولي در سال 1882 فعاليت خود را با داير كودن كارگاهي در شهر اشتوتكارت آلمان به طور جداگانه ادامه داد و در اين شهر با شخصي به نام ويلهم ماي باخ كه او نيز از شاگردان اتو بود شريك شد و در مدت يك سال اولين موتور خود را وارد بازار نمودند. موتور آنها نوعي موتور سبك با سرعت بالا در حدود RPM 900 بود كه نسبت به موتورهاي احتراق داخلي آن زمان كه حداكثر دورشان RPM 200 بود قابل مقايسه نبود اين موتور كم كم كاملتر شد و به موتور دو سيلندر V شكل تبديل شد، مجهز به كاربراتور بود كه اين كاربراتور را آقاي ماي باخ طراحي نموده بود. اولين سيستم جرقه زني الكتريكي را بنز طراحي نمود و از سوپاپ قارچي شكل و سيستم خنك كننده توسط آب استفاده نمود. ياد آور مي شود اولين موتوري كه در اتومبيل در جلوي وسيله نقليه قرار داشت در سال 1891 ميلادي ساخته شد.
- تاريخچه ساخت خودرو ي باگي:
به راستي تاريخ دقيقي براي ساخت ماشينهاي باگي در دست نيست . اما بر اساس شواهد تئوري موجود ، اولين خودرويي از اين دست در سال 1972 در ايالات متحده ساخته شده است. اين خودرو با كاربري حركت در دشتها و سنگلاخها با طراحي خاص به تعداد بسيار محدود توليد شد و سپس متوقف گرديد. اما ساخت اين خودرو طي 15 سال اخير ، علي الخصوص با نياز سازمانهاي فضايي به ماشينهايي با حركت روي موانع صعب العبور در روي كرات ديگر ، شدت چشمگيري پيدا نموده است.
اولين نمونه خودرو باگي در ايران هم بر اساس شواهدي كه من يافتم در سال 1383 در تهران توليد گرديده است. طراح اين خودرو هم اكنون به دليل مسايل خاص توليدات خود را هم در مشهد و هم در تهران انجام مي دهد. البته قبلا فعاليتهايي توسط صنايع دفاع براي ساخت اين وسيله شروع شده بوده است. كه به دليل پراكندگي تاريخي ذكر نگرديده است.
جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد
جمعه ۰۸ خرداد ۹۴ | ۰۱:۲۵ ۳۱۹ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است