پروژه فيلتراسيون آكوستيكي جهت جذب ذرات خروجي اگزوز موتورها

دانلود مقاله هاي ترجمه شده، پايان نامه و پروژه هاي دانشگاهي و...

پروژه فيلتراسيون آكوستيكي جهت جذب ذرات خروجي اگزوز موتورها

۳۱۶ بازديد

پروژه فيلتراسيون آكوستيكي جهت جذب ذرات خروجي اگزوز موتورها

عنوان محصول        پروژه فيلتراسيون آكوستيكي جهت جذب ذرات خروجي اگزوز موتورها
متن همراه با لينك خريد محصول    پروژه فيلتراسيون آكوستيكي جهت جذب ذرات خروجي اگزوز موتورها   
پايان نامه جهت اخذ درجه كارشناسي
عنوان كامل: امكان سنجي فيلتراسيون آكوستيكي جهت جذب ذرات خروجي از اگزوز موتورهاي ديزل
دسته: مكانيك - محيط زيست
فرمت فايل: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات پروژه: 103
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب اين پروژه اينجا كليك نماييد
______________________________________________________
بخشي از مقدمه:
زيست موجودات زنده به ويژه انسان در معرض هجوم انواع آلودگيها است كه آلودگي هوا يكي از مهمترين آنها است. بسياري از مراكز صنعتي و توليدات آنها، از عوامل مهم توليد آلاينده هاي هوا ميباشند و از اين ميان خودروها سهم عمده اين آلودگي را در شهرها به عهده دارند.
به موازات رشد و ترقي جوامع كه موجب تخريب طبيعت و در نتيجه آلوده كردن بيشتر آن شده است، سازمانهاي حفاظت از محيط زيست با وضع قوانيني، سعي در كاهش آلودگيها دارند. براي كاهش آلودگي هواي ناشي از خودروها، دو روش اساسي وجود دارد:
الف: كاهش توليد آلاينده ها
ب: جلوگيري از انتشار آنها در محيط
كاهش توليد آلاينده ها از طريق بهبود كيفيت سوخت و طراحي بهينه سيستم احتراق و يا دوباره سوزاندن گازهاي حاصل از احتراق امكان پذير است و براي جلوگيري از انتشار آلاينده ها در محيط از سيستم هاي تصفيه و پالايش گازهاي خروجي از اگزوز استفاده مي شود. روشهاي كاهش توليد آلاينده ها مستلزم صرف هزينه هاي بسياري مي باشد كه امروزه در كشور ما توجيه اقتصادي ندارد، لذا در شرايط كنوني و به عنوان يك راه حل سريع و ارزان، تصفيه گازهاي خروجي اگزوز شيوه مناسبتري مي باشد. آلايندههاي منتشره از موتور خودروها عبارتند از: هيدرو كربن ها (HC)، مونوكسيد كربن (CO)، اكسيدهاي نيتروژن (NOx) و ذرات معلق.
 در موتورهاي ديزلي، مهمترين و بيشترين آلودگي را ذرات خروجي اگزوز تشكيل مي دهند و بنابراين موضوع اين پروژه پالايش گازهاي خروجي اگزوز موتورهاي ديزلي از ذرات آلاينده ميباشد. اين موضوع در مرحله اول مستلزم بررسي خصوصيات ذرات آلاينده و در مرحله دوم نيازمند بررسي سيستمهاي جداسازي فازهاي جامد- گاز از يكديگر مي باشد.
در اين تحقيق ذرات آلاينده به عنوان ايروسلهايي با قطر تقريبي 10-01/0 ميكرون شناخته شدند كه حداكثر تجمع جرمي آنها در محدوده كمتر از 4/0 ميكرون است. ايروسل به معناي هر    ذره اي اعم از جامد يا مايع كه در يك محيط گازي يا اتمسفر معلق باشند و سرعت سقوط آنها قابل اغماض باشد، گفته مي شود.
       براي جداسازي اين ذرات هيچيك از سيستمهاي جداسازي گاز- جامد نظير شوينده ها، فيلترهاي اليافي و سيكلونها و فيلترهاي الكترواستاتيك  مفيد واقع نشدند. زيرا برخي از اين سيستمها نظير فيلتر هاي اليافي، افت فشار زيادي ايجاد مي كنند كه براي به كارگيري بر روي گازهاي خروجي اگزوز مناسب نمي باشد و همچنين براي اين توزيع اندازه ذرات، از كارآيي كافي برخوردار نمي باشند و يا بسيار حجيم و بزرگ مي شوند. نهايتاً نشست دهنده آكوستيكي (كه امروزه به عنوان مكمل سيستم هاي فيلتراسيون فعلي استفاده مي شوند) انتخاب بهتري به نظر آمد و براي عملكرد آن و امكان سنجي استفاده عملي، مطالعات و آزمايشهاي جامع تري آغاز گرديد.

جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.