پروژه بررسي ديناميك سيالات در توربو ماشينها

دانلود مقاله هاي ترجمه شده، پايان نامه و پروژه هاي دانشگاهي و...

پروژه بررسي ديناميك سيالات در توربو ماشينها

۵۰۹ بازديد

پروژه بررسي ديناميك سيالات در توربو ماشينها

عنوان محصول        پروژه بررسي ديناميك سيالات در توربو ماشينها
متن همراه با لينك خريد محصول    پروژه بررسي ديناميك سيالات در توربو ماشينها   
پايان نامه جهت اخذ درجه كارشناسي
عنوان كامل: بررسي ديناميك سيالات و روشهاي تست كارايي در توربو ماشينها
دسته: فني مهندسي
فرمت فايل: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات پروژه: 173
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب اين پروژه اينجا كليك نماييد
______________________________________________________
بخشي از مقدمه:
در طراحي كنوني توربو ماشينها، و بخصوص براي كاربردهاي مربوط به موتورهاي هواپيما، تاكيد اساسي بر روي بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شايد بارزترين مثال براي اين مورد، «برنامه تكنولوژي موتورهاي توربيني پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد كه توسط NASA و DOD حمايت مالي شده است.
هدف IHPTET، رسيدن به افزايش بازده دو برابر براي موتورهاي توربيني پيشرفته نظامي، در آغاز قرن بيست و يكم مي باشد. بر حسب كاربرد، اين افزايش بازده از راههاي مختلفي شامل افزايش نيروي محوري به وزن، افزايش توان به وزن و كاهش معرف ويژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.
وقتي كه اهداف IHPTET نهايت پيشرفت در كارآيي را ارائه مي دهد، طبيعت بسيار رقابتي فضاي كاري كنوني، افزايش بازده را براي تمام محصولات توربو ماشيني جديد طلب مي كند. به خصوص با قيمتهاي سوخت كه بخش بزرگي از هزينه هاي مستقيم بهره برداري خطوط هوايي را به خود اختصاص داده است،  SFC، يك فاكتور كارايي مهم براي موتورهاي هواپيمايي تجاري مي باشد.
اهداف مربوط به كارايي كلي موتور، مستقيما به ملزومات مربوط به بازده آيروديناميكي مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشين تعميم مي يابد. در راستاي رسيدن به اهداف مورد نيازي كه توسط IHPTET و بازار رقابتي به طور كلي آنها را تنظيم كرده اند، اجزاي توربو ماشينها بايد به گونه اي طراحي شوند كه پاسخگوي نيازهاي مربوط به افزايش بازده، افزايش كار به ازاي هر طبقه، افزايش نسبت فشار به ازاي هر طبقه، و افزايش دماي كاري، باشند.
بهبودهاي چشمگيري كه در كارايي حاصل خواهد شد، نتيجه اي از بكار بردن اجزايي است كه داراي خواص آيروديناميكي پيشرفته اي هستند. اين اجزا داراي پيچيدگي بسيار بيشتري نسبت به انواع قبلي خود هستند كه شامل درجه بالاتر سه بعدي بودن، هم در قطعه و هم در شكل مسير جريان مي باشد.
ميدان هاي جريان مربوط به اين اجزا نيز به همان اندازه پيچيده و سه بعدي خواهد بود. از آنجايي كه درك رفتار پيچيده اين جريان، براي طراحي موفق چنين قطعاتي حياتي است، وجود ابزارهاي تحليلگر كارآتري كه از ديناميك سيالات محاسباتي (CFD) بهره مي برند، در پروسه طراحي، اساسي مي باشد.
در گذشته، طراحي قطعات توربو ماشين ها با استفاده از ابزارهاي ساده اي كه بر اساس مدلهاي جريان غير لزج دو بعدي بودند كفايت مي كرد. اگرچه با روند كنوني به سمت طراحي ها و ميدانهاي جريان پيچيده تر، ابزارهاي پيشين ديگر براي تحليل و طراحي قطعات با تكنولوژي پيشرفته مناسب نيستند. در حقيقت جريانهايي كه با اين قطعات برخورد مي كنند، به شدت سه بعدي (3D)، ويسكوز، مغشوش و اغلب با سرعت ها ، در حد سرعت صوت مي باشند. اين جريان هاي پيچيده، قابل فهم و پيش بيني نيستند، مگر با بكار بردن تكنيك هاي مدلسازي كه به همان اندازه پيچيده هستند.

جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.