ترجمه مقاله موسيقي زهيريگ بلوچي

دانلود مقاله هاي ترجمه شده، پايان نامه و پروژه هاي دانشگاهي و...

ترجمه مقاله موسيقي زهيريگ بلوچي

۴۶۵ بازديد

ترجمه مقاله  موسيقي زهيريگ بلوچي

عنوان محصول        ترجمه مقاله موسيقي زهيريگ بلوچي
متن همراه با لينك خريد محصول    ترجمه مقاله موسيقي زهيريگ بلوچي   
عنوان انگليسي مقاله: The Baluchi Zahirig music, Introduction to Professional Baluchi Music
عنوان فارسي مقاله: موسيقي زهيريگ بلوچي و مقدمه اي از موسيقي حرفه اي بلوچ
دسته: هنر
فرمت فايل ترجمه شده: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات فايل ترجمه شده: 9
لينك دريافت رايگان نسخه انگليسي مقاله: دانلود
ترجمه ي سليس و روان مقاله آماده ي خريد مي باشد.
_______________________________________
چكيده ترجمه:
در زمان هاي دور، بلوچ ها در شمال و مركز ايران مي زيستند. گويي از سده دهم ميلادي، آنها كم كم به سوي جنوب ايران روانه شده و تا مرز هندوستان پيش رفتند. امروزه بيشتر بلوچ ها در سرزميني زندگي مي كنند كه بخش غربي پاكستان و جنوب ايران را در بر مي گيرد. امروزه بلوچ ها در كرانه ي عربي خليج فارس پخش شدند. در دوران اين مهاجرت دراز مدت بلوچ ها با ساير دسته هاي نژادي مانند براهويي، سيندي، لاسي، جت و ديگر گروه ها برخورد كردند. در ميان آنان، ايلاتي بودند كه به انجام كارهاي دستي (زرگري، آهنگري) و ساخت موسيقي مي پرداختند.  اين گروه متعلق به طبقه اجتماعي اوستاي 2 و بيشتر به ايلات رند و زنگشاهي وابسته اند. شايد اين گروه ها شاخه اي از نژاد ايلات كولي و كولياني باشند كه گذشته  تاريخي آنها به زمان هاي دوردست به اندازه 2000 سال پيش مي رسد.
با توجه به نقش ميراث داري موسيقيدانان بلوچ در فرهنگ زندگي بلوچي اين پرسش پيش مي آيد كه موسيقي بلوچ ها تا چه اندازه نسبت به ريشه هاي خود به ويژه در وادي جنوب در مكران اصيل مانده است. با بررسي اين موسيقي درمي يابيم كه لايه قديم ايراني در برخي مقام ها مانند قبله و صلو و وزن هاي شش هشتم و هفت هشتم، با لايه ي ديگري از سمت خاور پوشيده شده و از آن موسيقي بلوچي به دست آمده كه رنگ و بويي بين ايراني و هندي پيدا كرده است، بدين معنا كه بين مقام و راگا جاي گرفته است. رنگ هندي اين موسيقي بر پايه ي مركزي بودن نت شاهد (سا در هند) در همه  آهنگ ها و يا ساختارهاي مقامي و همچنين درجه بندي اساسي نيم پردگي در مقام هايي است كه درسنت هاي موسيقي ايراني و عربي يافت نميشود. هم چنين كاربرد سيم ها و احزان و همنوازي و احزان ضربي يعني ساز تنبورگ به آن چهره ي هندي مي بخشد. در اين موسيقي پرده و گام و ... مانند اجزاي موسيقي هندي اند.
 درباره ي ويژگيهاي وزني اين موسيقي بايد بگوييم كه داراي وقفه هاي لهجه دار، ظرافت حالت ريتميك، آزادي در اجرا و ريتم هاي بينابين ضربه هاي ٧ و ٨ ، ٣ و ٥ و ٥ و٧ تايي است. همچنين در اين موسيقي گام هاي شش نتي در يك اكتاو يافت مي شود كه شايد رد پايي از سنت محلي بوده است كه به دست استاها وارد اين موسيقي شده است. در هر حال، اين لايه ها خيلي از هم جدا نبوده و پايه ي موسيقي سنتي مكران را مي سازند.

جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.