ترجمه مقاله بررسي تئاتر شرقي و تئاتر غربي

دانلود مقاله هاي ترجمه شده، پايان نامه و پروژه هاي دانشگاهي و...

ترجمه مقاله بررسي تئاتر شرقي و تئاتر غربي

۶۰۸ بازديد

ترجمه مقاله بررسي تئاتر شرقي و تئاتر  غربي

عنوان محصول        ترجمه مقاله بررسي تئاتر شرقي و تئاتر غربي
متن همراه با لينك خريد محصول    ترجمه مقاله بررسي تئاتر شرقي و تئاتر غربي   
عنوان انگليسي مقاله: Eastern Theatre,Western Theatre
عنوان فارسي مقاله: تئاتر غربي ، تئاتر شرقي
دسته: هنر
فرمت فايل ترجمه شده: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات فايل ترجمه شده: 9
لينك دريافت رايگان نسخه انگليسي مقاله: دانلود
ترجمه ي سليس و روان مقاله آماده ي خريد مي باشد.
_______________________________________
چكيده ترجمه:
نمايش شرقي، نمايشي روايتي است. براي بازيگر شرقي طبيعي است كه دارد ديگري را بازي مي كند و يا از چيزي غير خود خبر مي دهد، بنابراين به راحتي و به كمك كنايه ها و مبالغه هاي بازيگري، اشاره به وراي خود را، با ايجاد فاصله بين خود و نقش، قابل لمس مي سازد. درك و تحليل همين جنبه ها در اروپاي معاصر از يك طرف به تكوين فكر « فاصله گذاري» كمك كرد، و از طرف ديگر زيربناي «نمايش آييني» شد. به هر حال، دذ هر دو تئاتر غربي و شرقي «آييني بودن» و «فاصله داشتن» هيچ كدام هدف نيست، بلكه منطق ذاتي و طبيعي نمايش است. ديگر طبيعي است كه حس ها گرچه واقعي ست ولي بازي ها واقعي نباشد، و طبيعي است كه بازيگران خود را با نقش يكي نكنند، زيرا نمي گويند «ما آن شخصيت» هستيم، بلكه فقط از «او» خبر مي دهند، يا « شخصيت نقش را براي ما » روايت مي كنند. پس ديگر طبيعي است كه بازيگر ناظر بر نقش هم باشد و با تأكيد بر زشتي عمل يا نيكي رفتار شخص بازي، قضاوت هاي موافق و مخالف تماشاگر را برانگيزد و طبيعي است كه بازيگر (كه همه ي مهارتش را در تجسم بخشيدن به اشيا و ابعاد غايب و ايجاد فضاهاي گوناگون به كار مي برد) در فاصله ها و وقفه هاي قرار گرفتن در آن شخصيت مثلا آب بخواهد تا نفسي تازه كند، يا گريم را ترميم كند، يا در سراسر بازي نقشش را از روي نوشته بخواند، زيرا او نمي گويد كه واقعه در حال رخ دادن است، بلكه واقعه اي رخ داده را با منظور معين تعريف مي كند.
«فاصله گذاري» در تعزيه و در كار برتولت برشت هر چند به نتايج مشابهي مي رسد ولي مطلقا از يك جنس نيست. برشت مي كوشد با فاصله گذاري تماشاگر را از حل و جذب شدن، يا مثلا تسخير شدن توسط جادوي صحنه دور نگاه دارد تا قضاوتش بيدار بماند. در تعزيه، بازيگر و نقش اصلا و اساسا نمي توانند يكي بشوند، زيرا آنچه بازيگر انجام مي دهد در واقع نوعي تذكار مذهبي و عبادتي است. او خود را كمترين ذره در مقابل امامان و دشمن در مقابل دشمنان ايشان مي داند.

جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.