ترجمه مقاله تماشاگر رهايي يافته تئاتر

دانلود مقاله هاي ترجمه شده، پايان نامه و پروژه هاي دانشگاهي و...

ترجمه مقاله تماشاگر رهايي يافته تئاتر

۴۵۶ بازديد

ترجمه مقاله تماشاگر رهايي يافته تئاتر

عنوان محصول        ترجمه مقاله تماشاگر رهايي يافته تئاتر
متن همراه با لينك خريد محصول    ترجمه مقاله تماشاگر رهايي يافته تئاتر   
عنوان انگليسي مقاله: The Emancipated Spectator
عنوان فارسي مقاله: تماشاگر رهايي يافته تئاتر
دسته: هنر
فرمت فايل ترجمه شده: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات فايل ترجمه شده: 16
لينك دريافت رايگان نسخه انگليسي مقاله: دانلود
ترجمه ي سليس و روان مقاله آماده ي خريد مي باشد.
_______________________________________
چكيده ترجمه:
نام اين بحث را تماشاگر رهايي‌يافته گذاشته‌ام. بنا به درك من، يك عنوان هميشه يك چالش است. اين پيش فرض را در خود دارد كه اصطلاح داراي مفهوم مي باشد، كه ميان اصطلاحات جداگانه پيوندي وجود دارد، و در ضمن به اين معناست كه اين پيوند، ميان مفاهيم، پرسش‌ها و نظريه‌هايي وجود دارد كه در نگاه اول به نظر مي‌رسد هيچ رابطه ي مستقيمي با هم ندارند. از نظري هم اين عنوان بيانگر سردرگمي من در زماني است كه مارتن اسپانگبرگ از من دعوت كرد كه سخنراني‌‌اي را ايراد كنم كه بايد "نطق كليدي" اين فرهنگستان مي بود. او به من گفت كه به دليل تاثيري كه كتاب من " آموزگار نادان مدرسه (Le Maitre ignorant) (1987) روي او گذاشته بود مي‌خواهد كه من مجموعه ي تفكرات خود را در باره ي "تماشا‌گر" (Spectatorsphip) در آنجا مطرح كنم. از خود مي‌پرسيدم چه پيوندي مي‌تواند ميان علت و معلول باشد. اين فرهنگستاني است كه كساني را كه در دنياي هنر، نمايش و اجرا فعال هستند دور هم جمع مي‌كند تا موضوع تماشاگر امروزي را بررسي كنند. كتاب "آموزگار نادان مدرسه" تفكري در باره ي نظريه ي عجيب و غريب و سرنوشت غريب ژوزف ژاكوتو ،‌ استاد فرانسوي اوايل سده ي‌ نوزدهم بود كه دنياي فرهنگستاني را با اين گفته به ناآرامي كشاند كه شخصي نادان مي‌تواند آنچه را كه خودش نمي‌داند به شخص نادان ديگري بياموزد، و از اين راه، منادي برابري عقل وهوش شد و فراخواني در مورد رهايي روشنفكرانه در برابر دريافت خردمندي از راه آموزش و پرورش طبقات پائين مي دهد. نظريه ي ‌او در اواسط سده ي نوزدهم به باد فراموشي سپرده شد. احياي آن در سال هاي 1980 به نظرم لازم آمد تا بحث در باره ي آموزش و پرورش و مخاطرات سياسي آن را بار ديگر به جريان اندازد. اما مردي كه دنياي هنري‌اش را مي‌توان با دموستن، راسين و پوسن متجلي كرد چه فايده‌اي مي‌توانست براي گفت‌وگوي معاصر هنري داشته باشد؟
با تفكر بيشتر به نظرم رسيد كه نفس فاصله، فقدان رابطه ي روشن ميان نظريه ي ژاكوتو و موضوع امروز تماشاگري مي‌تواند اتفاق خوبي باشد.

جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.