پروژه بررسي سيستم‏هاي تعليق فعال و نيمه فعال

دانلود مقاله هاي ترجمه شده، پايان نامه و پروژه هاي دانشگاهي و...

پروژه بررسي سيستم‏هاي تعليق فعال و نيمه فعال

۵۲۴ بازديد

پروژه  بررسي سيستم‏هاي تعليق فعال و نيمه فعال

 

عنوان محصول        پروژه بررسي سيستم‏هاي تعليق فعال و نيمه فعال
متن همراه با لينك خريد محصول    پروژه بررسي سيستم‏هاي تعليق فعال و نيمه فعال   
پايان نامه جهت اخذ درجه كارشناسي
دسته: تحقيقات مكانيكي، تحقيقات ديناميكي
عنوان كامل: پروژه بررسي سيستم‏هاي تعليق فعال و نيمه فعال
فرمت فايل: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات پروژه: 82
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب اين پروژه اينجا كليك نماييد
______________________________________________________
بخشي از مقدمه:
از همان روزهاي اوليه ساخت اتومبيل و حتي قبل از آن ، در زماني كه اسب‏ها گاري را مي‏كشيدند ، به خوبي معلوم و مشخص بود كه ناهمواري‏هاي سطح جاده براي مسافران نامناسب است و بايد اين ناهمواري‏ها و مسافران از يكديگر جدا مي شدند.
اين جداسازي خيلي بيشتر از يك مسئله فقط درباره راحتي است. دست اندازهاي پي در پي و گودال‏هاي سطح جاده كه سبب تكان خوردن و وارد شدن يك‏سري نيرو‏هاي عمودي به اتومبيل مي شوند با افزايش نسبي سرعت اتومبيل نيز تغيير مي كنند. با سرعت‏هاي بالايي كه امروزه به آنها دسترسي داريم، مجموع اين ضربات متوالي براي مسافران و همچنين قطعات و قسمتهاي مكانيكي اتومبيل تحمل ناپذير خواهند بود. در ضمن اين تكانها مشكلاتي را براي كنترل اتومبيل نيز ايجاد مي كند.در نتيجه ، يك نيروي كششي مياني بين بدنه و چرخها وجود خواهد داشت.
لرزش‏هاي پي در پي بدنه خودرو سبب خستگي راننده  و سرنشينان مي‏شود. در پي آن كارايي و بازدهي رانندگي و عمر مفيد خودرو كاهش يافته و سلامتي انسان به خطر مي‏افتد، بنابراين مدل‏سازي مود سواري خودرو به‏سازي پاسخ لرزشي آن با بهره از ميراينده‏هاي ارتعاشي از ديدگاه‏هاي مهم در طراحي خودرو بوده كه آسايش سرنشين، افزايش دوام خودرو، ايمني و افزايش كنترل خودرو را به دنبال دارد.
خاصيت ميرايش ارتعاشات لرزش‏ها و رفع بعضي از اغتشاشات حركت در خودرو و حفظ بعضي ويژگي‏هاي مناسب جهت ايمني، از ويژگي‏هاي مناسب مكانيكي است كه انجام آن با يك وسيله مكانيكي امكان‏پذير است. مجموعه مشخصي كه فراهم‏گر هدف بالاست، سيستم تعليق نام دارد. اين مجموعه قلمرو وسيعي را با خواص و وظايف متفاوت در بردارد.
نقش سيستم تعليق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستاي X وY و Z ) و فراهم كردن حركات خطي و زاويه‏اي مناسب آن است. نيز چرخ‏ها را به صورت تكيه‏گاهي امن در زير خودرو نگاه مي‏دارد به گونه‏اي كه چرخ‏ها توان مهار سازي نيروهاي اعمالي به خودرو (گرانش، گريز از مركز، نيروهاي رانشي و ترمزي و ... ) را داشته باشند. ويژگي‏هاي سختي و ميرايي تعليق بايستي چنان برگزيده شوند كه پايداري و آسايش خودرو تأمين گردد.
براي پي بردن به جايگاه سيستم تعليق، خودرو را در سه حالت زير در نظر مي‏گيريم :
•بي تعليق : بدون سيستم تعليق، تاير و بدنه معلق مي‏باشند در نتيجه هر ناهمواري در سطح جاده، به سرنشينان خودرو منقل خواهد شد.
•با تعليق و بي لرزه‏گير:‌ در اين حالت تاير به زمين چسبيده ولي بدنه معلق مي‏باشد. در نتيجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پايين نوسان مي‏كند.
•با تعليق و با لرزه‏گير : در اين حالت تاير و بدنه به زمين چسبيده است و لرزه‏گير، نوسانات فنر را دفع مي‏نمايد؛ چرخ‏ها به راحتي به بالا و پايين حركت كرده و پايداري، اطمينان و راحتي خودرو را در پي خواهد داشت.

جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.