عنوان محصول پروژه بررسي سيستمهاي تعليق فعال و نيمه فعال
متن همراه با لينك خريد محصول پروژه بررسي سيستمهاي تعليق فعال و نيمه فعال
پايان نامه جهت اخذ درجه كارشناسي
دسته: تحقيقات مكانيكي، تحقيقات ديناميكي
عنوان كامل: پروژه بررسي سيستمهاي تعليق فعال و نيمه فعال
فرمت فايل: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات پروژه: 82
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب اين پروژه اينجا كليك نماييد
______________________________________________________
بخشي از مقدمه:
از همان روزهاي اوليه ساخت اتومبيل و حتي قبل از آن ، در زماني كه اسبها گاري را ميكشيدند ، به خوبي معلوم و مشخص بود كه ناهمواريهاي سطح جاده براي مسافران نامناسب است و بايد اين ناهمواريها و مسافران از يكديگر جدا مي شدند.
اين جداسازي خيلي بيشتر از يك مسئله فقط درباره راحتي است. دست اندازهاي پي در پي و گودالهاي سطح جاده كه سبب تكان خوردن و وارد شدن يكسري نيروهاي عمودي به اتومبيل مي شوند با افزايش نسبي سرعت اتومبيل نيز تغيير مي كنند. با سرعتهاي بالايي كه امروزه به آنها دسترسي داريم، مجموع اين ضربات متوالي براي مسافران و همچنين قطعات و قسمتهاي مكانيكي اتومبيل تحمل ناپذير خواهند بود. در ضمن اين تكانها مشكلاتي را براي كنترل اتومبيل نيز ايجاد مي كند.در نتيجه ، يك نيروي كششي مياني بين بدنه و چرخها وجود خواهد داشت.
لرزشهاي پي در پي بدنه خودرو سبب خستگي راننده و سرنشينان ميشود. در پي آن كارايي و بازدهي رانندگي و عمر مفيد خودرو كاهش يافته و سلامتي انسان به خطر ميافتد، بنابراين مدلسازي مود سواري خودرو بهسازي پاسخ لرزشي آن با بهره از ميرايندههاي ارتعاشي از ديدگاههاي مهم در طراحي خودرو بوده كه آسايش سرنشين، افزايش دوام خودرو، ايمني و افزايش كنترل خودرو را به دنبال دارد.
خاصيت ميرايش ارتعاشات لرزشها و رفع بعضي از اغتشاشات حركت در خودرو و حفظ بعضي ويژگيهاي مناسب جهت ايمني، از ويژگيهاي مناسب مكانيكي است كه انجام آن با يك وسيله مكانيكي امكانپذير است. مجموعه مشخصي كه فراهمگر هدف بالاست، سيستم تعليق نام دارد. اين مجموعه قلمرو وسيعي را با خواص و وظايف متفاوت در بردارد.
نقش سيستم تعليق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستاي X وY و Z ) و فراهم كردن حركات خطي و زاويهاي مناسب آن است. نيز چرخها را به صورت تكيهگاهي امن در زير خودرو نگاه ميدارد به گونهاي كه چرخها توان مهار سازي نيروهاي اعمالي به خودرو (گرانش، گريز از مركز، نيروهاي رانشي و ترمزي و ... ) را داشته باشند. ويژگيهاي سختي و ميرايي تعليق بايستي چنان برگزيده شوند كه پايداري و آسايش خودرو تأمين گردد.
براي پي بردن به جايگاه سيستم تعليق، خودرو را در سه حالت زير در نظر ميگيريم :
•بي تعليق : بدون سيستم تعليق، تاير و بدنه معلق ميباشند در نتيجه هر ناهمواري در سطح جاده، به سرنشينان خودرو منقل خواهد شد.
•با تعليق و بي لرزهگير: در اين حالت تاير به زمين چسبيده ولي بدنه معلق ميباشد. در نتيجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پايين نوسان ميكند.
•با تعليق و با لرزهگير : در اين حالت تاير و بدنه به زمين چسبيده است و لرزهگير، نوسانات فنر را دفع مينمايد؛ چرخها به راحتي به بالا و پايين حركت كرده و پايداري، اطمينان و راحتي خودرو را در پي خواهد داشت.
جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد