عنوان محصول ترجمه مقاله فلسفه ي آموزش و تأثير روبه رشد پژوهش تجربي و آزمايشي
متن همراه با لينك خريد محصول ترجمه مقاله فلسفه ي آموزش و تأثير روبه رشد پژوهش تجربي و آزمايشي
عنوان انگليسي مقاله: Philosophy of Education and the Growing Impact of Empirical Research
عنوان فارسي مقاله: فلسفه ي آموزش و تأثير روبه رشد پژوهش تجربي و آزمايشي بر روي آن
دسته: علوم تربيتي
فرمت فايل ترجمه شده: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات فايل ترجمه شده: 22
جهت دانلود رايگان نسخه انگليسي اين مقاله اينجا كليك نماييد
ترجمه ي سليس و روان مقاله آماده ي خريد مي باشد.
_______________________________________
چكيده ترجمه:
نقطه ي شروع: موفقيت پيروز مندانه ي تجربه گرايي
از اواخر قرن نوزدهم، متد هاي پژوهش تجربي در آموزش مورد استفاده قرار گرفته است. متدهاي آزمايشي در ابتدا از آزمايشگاه هاي روانشناسي آن زمان نشأت گرفتند و به سرعت با متد هاي آماري كاربردي كه در علوم آموزشي آمريكايي ها رايج بودند، ادغام شدند. چنين رويه هايي اين امكان را فراهم كرده تا به مطالعه ي مجموعه تست هاي دانشجوياني كه قبلاٌ بيرون از حيطه ي آموزشي بوده اند پرداخته شود. مشاهداتي نيز در اين حوزه توسعه يافته و اين امكان را فراهم كردند تا به مطالعه ي پديده هايي در بازي كودكان يا رفتار بزرگسالان پرداخته شود. بنيانگذار اين پژوهش هاي جاري، آقاي استن لي هال بود.
اين پژوهش بين المللي، به تصديق مزايايي پرداخته است و اينكه از نظر سياسي و يا توسط انجمن هاي معلمي پشتيباني شده است. در اصل، تقاضاهاي عموم يا گروه هاي مربوطه از سهام دارن، بر روي رفتار علم آموزشي تأثير گذاشته است. اين به نوبه ي خود مزيت ديگري را مطرح ميسازد: انتزاع هاي فلسفي كه بر خلاف روش ها يا برنامه هاي فلسفي دسته بندي شده است، بايد مورد اجتناب قرار گيرد. از نظر تئوريك، هيچ گرايي در پژوهش تجربي وجود ندارد كه نيازي به صرف وقت بلند مدت نداشته باشد، بلكه نياز به موضوعات و متد هايي انحصاري دارد. اين موضوعات، بيشتر جنبه ي عمل گرايي داشته و متد ها نيز به همانطور كه بايد باشند، شفاف هستند و نياز به آموزش ثابت و دستورالعمل هايي دارند.
يافته هاي پژوهش هاي تجربي اوليه نيز داراي مزايايي فوري بوده است. منحني يادگيري رايجي كه از پژوهش حافظه نشأت گرفته است، در كلاس هاي درسي مورد پذيرش قرار گرفته است، همانطور كه تست هاي هوشي و اندازه گيري هاي موفقيت و متد هاي مديريت معاصر نيز به منظور تضمين يك سازمان مدرسه اي كارآمد طراحي شده اند. يكي از پيروان و پشتيبانان انقلاب بهره وري در ايالات متحده، آقاي جان دوي بود كه بيشتر وي را به خاطر يافته هاي تجربي يا نظريه هاي فيزيولوزيكي ميشناسند.
جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد
چهارشنبه ۰۹ اردیبهشت ۹۴ | ۲۱:۴۶ ۲۸۶ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است