عنوان انگليسي مقاله: Examining Leader-Member Exchange as a Moderator of the Relationship between Emotional Intelligence and Creativity of Software Developers
عنوان فارسي مقاله: بررسي مبادله رهبر عضو به عنوان ميانجي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت توسعه دهندگان نرم افزار.
دسته: مديريت
فرمت فايل ترجمه شده: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات فايل ترجمه شده: 19
جهت دانلود رايگان نسخه انگليسي اين مقاله اينجا كليك نماييد
ترجمه ي سليس و روان مقاله آماده ي خريد مي باشد.
_______________________________________
چكيده ترجمه:
چكيده
اين مقاله به بررسي اين موضوع مي پردازد كه مبادله رهبر عضو ( LMX ) و هوش هيجاني (EI ) چگونه با خلاقيت كاركنان در شركت هايي با تكنولوژي بالا همراه است . در اين رابطه به توسعه مدلي پرداختيم كه LMX و EI را به عنوان پيش بيني كننده خلاقيت با LMX به عنوان يك شرط مرزي براي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت در نظر ميگيرد . با اين حال ، EL به طور مستقيم خلاقيت را تحت تاثير قرار نمي دهد. نتايج نشان مي دهد كه LMX پيش بيني كننده قوي از خلاقيت است. جالبتر اين كه ، تعامل بين EI و LMX اثر منفي بر خلاقيت هايي نظير EI دارد كه وقتي LMX بالا باشد براي خلاقيت مضر است . درنتيجه ، نقش LMX براي خلاقيت كاركنان ميتواند متناقض باشد . علاوه بر اين، نقش مثبت EI در مقاله هاي جاري گزارش شده كه بيش از حد ساده اند ، و نقش آن ممكن است مشروط به كيفيت LMX و ساير زمينه ها باشد .
كليدواژه: خلاقيت، هوش هيجاني، مبادله رهبر عضو ، ارتباط مهمل
1. مقدمه:
1.1 معرفي كاركنان
خلاقيت نقش مهمي را در افزايش مزيت رقابتي سازمان ها ( Amabile ، 1997) ايفا مي كند . با توجه به اهميت خلاقيت ، محققان متعددي ماهيت خلاقيت و ابزاري براي افزايش خلاقيت كاركنان را مورد بررسي قرار داده اند . اين مطالعات خلاقيت را به عنوان يك توانايي فردي به منظور داشتن ايده هايي در نظر ميگيرند كه نه تنها جديد نيستند ، بلكه ، مرتبط و براي سازمان ( اولدهام و كامينگز ، 1996) مفيد هستند.
در نتيجه ، تحقيقات اخير عوامل اجتماعي و محتوايي را برجسته ساحتند كه تسهيل كننده خلاقيت و پيامد هاي اجتماعي ارزشمند در سازمان ها هستند ( Eisenberger و Armeli ، 1997 ، اولدهام و كامينگز ، 1996؛ پري اسميت و Shalley ، 2003) كه براي افراد به عنوان خلاق توسط ديگران ( اولدهام و كامينگز ، 1996 ) مورد نياز هستند . در ميان عوامل اجتماعي ، مطالعات قبلي انجام شده در مورد خلاقيت و نوآوري ها توجه زيادي را به رهبر حمايتي و كيفيت مبادله رهبر عضو ( LMX آخرت ) بين رهبران و شاگردان معطوف كرده است ( به عنوان مثال ، دسي و رايان ، 1987؛ اولدهام و كامينگز ، 1996 ؛ Tierney ، فارمر ، و Graen ، 1999 ، ژو و جرج ، 2003) . استدلال اصلي آنها اين است كه ايده هاي خلاقانه ممكن است به نوآوري هايي منجر شوند كه خواهان تغييراتي براي وضع موجود در سازمان ها ست . (ژو و Geroge ، 2003). كه نشان مي دهد ايده هاي خلاقانه ، ممكن است خطر درگيري با همكاران و سرپرستاني را ايجاد كند كه مخالف تغييرات هستند . ( جانسن ، ون د Vliert و وست ، 2004 ) . در نتيجه ، رهبر حمايتي براي بهبود خلاقيت كاركنان ضروري است . اخيرا ، محققان ( به عنوان مثال ، Antonakis ، Ashkanasy ، و Dasborough ، 2009 ، جورج ، 2000 ، ژو و جورج، 2003 ) استدلال كرده اند كه مديران احساس مي كنند هوش هيجاني شان ( پس از EI ) منبع اصلي رهبر حمايتي براي بيداري خلاقيت كاركنان است. بررسي هاي انجام گرفته تا كنون نشان مي دهد كه نقش زيرمجموعه ها ي EI و درك LMX در خارج از حوزه تحقيق مطالعات خلاقيت است . LMX و EI نيز ممكن است حائز اهميت باشند.
جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد
یکشنبه ۱۱ بهمن ۹۴ | ۱۴:۵۵ ۳۷۶ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است